Efectele negative ale ţigărilor încep să îngroape încet industria tutunului. Specialiştii din Comisia Europeană pregătesc o directivă prin care „atacă" acest segment într-o manieră nemaiîntâlnită.
Pictogramele hidoase şi interzicerea reclamelor la ţigări nu au fost suficiente pentru ca oamenii să se lase de fumat sau să conştientizeze efectele devastatoare pe care le pot resimţi din cauza acestui viciu.
Cel puţin aceasta este opinia specialiştilor din Comisia Europeană, care, în mai puţin de trei luni, va modifica Directiva privind reglementarea produselor de tutun.
Aceasta vizează fabricarea, prezentarea şi comercializarea produselor de tutun în statele membre ale Uniunii.
Ambalaje generice
Cele mai impotante schimbări se referă la introducerea unor ambalaje generice, la interzicerea expunerii produselor din tutun la punctul de vânzare, la mărirea pictogramelor cu avertismente de sănătate de pe pachete şi la stabilirea unei liste comune de ingrediente permise sau interzise pentru utilizarea în produsele de tutun.
Pentru ca mesajul care semnalează pericolul fumatului să fie mai incisiv, experţii în domeniu vor să elimine de pe pachetele de ţigări logo-urile sau alte combinaţii de culori sau elemente grafice, cu excepţia numelui mărcii.
Click pe imagini pentru a vedea FOTOGALERIA
Toate pachetele vor avea numele mărcii scris într-o culoare neutră, într-un font uniform şi identic.
Până acum, doar Australia este singura ţară care a adoptat o astfel de legislaţie, însă multe organizaţii au semnalat că astfel s-ar încălca prevederile tratatelor privind proprietatea intelectuală.
Ţigările vor fi „ascunse" în magazin
Pe lângă schimbarea estetică, specialiştii mizează pe faptul că „ascunderea" ţigărilor în magazin va scădea numărul de consumatori.