Retelele de socializare, cu precadere Facebook, pot influenta comportamentul alegatorilor si, in final, rezultatul alegerilor, se arata intr-un studiu.
Cercetarea, efectuata pe milioane de utilizatori ai Facebook, cu ocazia alegerilor legislative din Statele Unite ale Americii, din 2010, a aratat ca retelele sociale pot avea un efect masurabil limitat asupra rezultatului alegerilor, arata New York Times.
Studiul a aparut in revista Nature, miercuri, si sugereaza ca un mesaj special, de genul "iesi la vot", in care fiecare utilizator a vazut fotografii cu un prieten care a votat, a generat un plus de 340.000 de voturi in intreaga tara - indiferent daca votul a fost pentru democrati sau pentru republicani.
Cei care au realizat studiul, cercetatori ai Facebook si ai Univeristatii din California, sustin ca studiul a fost primul care a aratat ca retelele de socializare pot sa aiba un oarecare impact asupra alegerilor, adaugand ca rezultatele ar putea avea implicatii dincolo de vot.
"Ceea ce am aratat aici este ca lumea online si cea reala se influenteaza reciproc", a spus un profesor de genetica medicala si stiinta politica al universitatii.
Pe 2 noiembrie 2010, in ziua alegerilor pentru Congresul american, aproape fiecare membru Facebook care a intrat online - 61 de milionane - a primit un mesaj nepartizan "iesi la vot", la inceputul sectiunii de stiri a Facebook, inclusiv reamintirea ca "azi este ziua alegerilor", un link catre urnele locale de vot, o optiune cu un buton pe care scria "I Voted", dar si o evidenta a utilizatorilor Facebook care au votat.
Cu toate acestea, pentru ca doar 1 la suta dintre utilizatorii Facebook isi arata public orientarile politice, cercetatorii nu au putut determina daca inclinatiile politice au avut vreo influenta pe reteaua sociala si in comportamentul electorilor. @