Cei mai temerari 20 de vârstnici, membrii ai Clubului Seniorilor din cadrul Filialei de Cruce Roșie Vrancea, au străbătut, într-o excursie de doar patru zile, Transalpina și Transfăgărășanul. Instalați în microbuz, ei au admirat incredibilele peisaje oferite, mai întâi, de Transalpina, cel mai înalt drum rutier din întregul lanț al Carpaților, ce atinge altitudinea maximă, 2.145 metri, în Pasul Udele. „Am pornit spre Transalpina trecând prin Sighișoara, Mediaș, Blaj, la Râmeț, am dormit și apoi am plecat spre Alba Iulia, Novaci, iar în a doua seară ne-am oprit să dormim în Râmnicul Vâlcea. De acolo am plecat spre Curtea de Argeș și am pornit pe Transfăgărășan”, a povestit una dintre participantele la excursie.
Transalpina traversează munții Parâng, fiind paralelă cu Valea Oltului și Valea Jiului. Potrivit site-urilor de specialitate, deși este mai înaltă, mai veche și mai frumoasă decât Transfăgărășanul, este mai puțin cunoscută pentru că Transalpina, cu toate că este catalogat drum național, DN 67C (parțial), nu a fost, până în 2009, niciodată asfaltată. Transalpina a fost construită de armatele romane în drumul lor spre Sarmisegetusa, pavată cu piatră de Regele Carol al II-lea după 1930 și reabilitată de nemți în al II-lea razboi mondial, după care a fost uitată. Faptul că a fost uitată și a devenit un drum greu de parcurs, a ajutat Transalpina să-și păstreze neatinsă sălbăticia și farmecul aparte, pe care puține locuri din țară îl mai au. Cine a străbătut-o s-a putut convinge că este printre puținele drumuri din țară pe care se poate ajunge cu mașina până la... nori, și chiar deasupra lor.
Străbaterea Transfăgărășanului a fost cea de-a doua provocare îndrăzneață pentru cei 20 de seniori ai Crucii Roșii. Încurajați de faptul că au reușit să facă față cu brio serpentinelor Transalpinei, ei au străbătut cei 151 de kilometri ai fratelui mai mic al ace