Piaţa locală a tabletelor din România va creşte în acest an de trei ori faţă de anul 2011, ajungând la 120 de mii de unităţi până la finalul anului, potrivit directorului general al Sony România, Lucian Rădulescu.
"În România, piaţa de tablete este încă subdimensionată, este loc pentru toată lumea, inclusiv pentru gama premium. Sony lansează pe acest segment pe piaţa locală noua tabletă Xperia S, cu preţuri variind între 1.900 şi 2.400 lei. Pentru acest an, mă aştept că se vor vinde 60-70.000 de unităţi din gama premium dintr-un total estimat de 120.000 de tablete", a spus Rădulescu.
Tableta lansată de Sony în România se încadrează în gama premium, cu preţuri de peste 1.800 lei. El a adăugat că, pentru ultimul trimestru al anului, Sony şi-a propus să atingă o cotă de 20% din piaţa tabletelor premium, unde principalii concurenţi sunt Asus, Samsung şi Apple. "Tableta va fi foarte importantă pentru portofoliul nostru de produse. În următorii trei ani se va vedea o schimbare de mix de produse", a mai spus Rădulescu.
Şeful Sony România a mai adăugat că în următorii trei vom mai vedea creştere pe piaţa tabletelor, în schimb nu se aşteaptă la încă o explozie, aşa cum s-a văzut în acest an. "În următorii ani piaţa va creşte natural. Nu cred că vom mai vedea o explozie (…). Vrem să vindem până la finalul anului 3.000 de unităţi Xperia S. Vânzarea tabletelor se va face prin marile magazine de retail clasice, iar în 2013 ne propunem să vindem şi prin operatorii telecom", a adăugat Rădulescu.
Xperia Tablet S este dotată cu procesorul quad-core NVIDIA Tegra 3, sistemul de operare Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich) şi este rezistentă la picăturile de apă. Tableta poate fi folosită ca o telecomandă universală cu infraroşu şi poate memora succesiunea comenzilor pentru a fi aplicate automat.
"Cu ajutorul tabletei, puteţi deschide televizorul, DVD/Blu-ra