- Social - nr. 178 / 13 Septembrie, 2012 …SI MAI BUNE, SI MAI RELE… La donna e mobile! Un adevar… neschimbat de mii de ani! Femeile… se mai schimba, dar adevarul nu! Parafrazand, se poate spune ca si "la moda e mobile”! Tot de mii de ani! Tot ce inseamna moda, creatii, tendinte, de la imbracaminte, incaltaminte, la rujuri, parfumuri, creme, lotiuni, potiuni, farduri, peruci, extensii, siliconari si mai stiu eu ce alte "accesorii” in trend, sunt in continua schimbare! Cateodata, modelele sunt novatoare, vizionare, alteori devin nostalgice com backuri, vezi ciclicele mode retro ("on revien toujour”!). Se scriu pagini noi de istorie, dar, adeseori, "istoria se repeta”! Sigur, fara izvoare istorice autentice, documente scrise, dovezi, marturii, vestigii etc., nu poti recompune o epoca, o perioada istorica, doar urmarind, cunoscand, interpretand tendintele modei/modelor acelei perioade, dar poti evalua gradul de civilizatie, poti deslusi, intelege spiritul acelui timp. De cand lumea, moda poarta cu ea, in ea, tendintele, suisurile, coborasurile civilizatiei vremii, spiritul vremii. Nu demult citeam prin ziare ca trei mari nume ale modei, editorul, specialistul in modeling, fotografie si imprimeuri Gerhard Steidl, creatorul, designerul de parfumuri Geza Schoen si Carl Lagerfeld, care "nu mai are nevoie de nicio prezentare”, impreuna cu prestigioasa revista Wallpaper, au scos pe piata un nou produs… bomba, parfumul "Paper Passion”, care "imita” perfect mirosul acela specific, de cerneala tipografica, al filelor unei carti proaspat iesite de sub tipar. Trei cautatori ai noului, trei vizionari, de multe ori prezentand creatii frizand suprarealul, SF-ul, iata-i privind in urma, adulmecand urmele… trecutului, avand nostalgia mirosului de carte proaspat tiparita! Creatorii "Paper Passion”-ului puncteaza perfect spiritul vremii noastre, in care se simte pericolul disparitiei c