Consumul de bere din Romania a inregistrat pe primul semestru al anului 2012 o crestere in volum de 4% fata de perioada similara a anului trecut, insumand astfel 8,3 milioane hl in primele sase luni.
Volumul de vanzari inregistrat in perioada ianuarie – iunie 2012 de catre membrii Asociatiei Berarii Romaniei –Bergenbier, Heineken, Romaqua Group, Ursus si United Romanian Breweries- a urmat acelasi trend, atingand 7,8 milioane hl, in crestere cu 5,4% fata de perioada similara a anului trecut.
”Iata ca dupa o lunga perioada in care piata berii a fost profund marcata de un context economic nefavorabil, mai exact la patru ani de la declansarea recesiunii, se inregistreaza prima crestere. Aceasta evolutie se datoreaza unui cumul de factori care a generat la nivel de piata reluarea unui trend pozitiv. Astfel, temperaturile ridicate si Campionatul European de Fotbal au reusit sa creeze un context favorabil revenirii unor obiceiuri de consum pe care perioada de criza le modificase intr-o mare masura (...)”, a declarat Hezy Ovadia, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
In prezent, peste 98% din cantitatea de bere consumata in Romania este asigurata din productia interna, piata berii inregistrand cel mai mic nivel al importurilor din industria alimentara.
Industria berii genereaza in total un numar de 76.000 locuri de munca, atat in unitatile de productie, cat si in sectoare adiacente precum retail, industrie ospitaliera, furnizori si distribuitori.
“Desi vremea calda din ultima perioada creeaza conditii favorabile consumului de bere, o estimare a evolutiei pietei pana la finalul acestui an este totusi dificil de facut acum - nu trebuie sa pierdem din vedere impactul pe care puterea de cumparare a romanilor il are asupra evolutiei consumului. Cred ca buzunarele romanilor sunt inca afectate de criza, asa ca este greu de anticipat ce va urm