Renault a incheiat la jumatatea anului trecut un parteneriat cu Electrica, Siemens si Schneider Electric pentru proiectul de infrastructura a masinii electrice in Romania. Citeste intr-un material DailyBusiness.ro in ce consta acest parteneriat, in ce stadiu se afla, cand se vor vedea rezultatele, precum si daca proiectul ar putea sa functioneze pe o piata aparent neinteresata de astfel de automobile.
Cresterea continua a populatiei la nivel mondial, la care se adauga diminuarea resurselor naturale, determina economia globala sa caute solutii alternative. Din ce in ce mai multe companii isi transforma activitatea intr-un business eco-friendly. Masina electrica este unul din pasii necesari catre un mediu inconjurator sustenabil.
O directiva a Uniunii Europene cere statelor membre ca pana in 2030 sa reduca numarul masinilor pe carburanti fosili la jumatate, iar pana in 2050 sa interzica circulatia automobilelor traditionale in marile orase. Pe fondul acestei directive, ministrul Mediului de anul trecut - Laszlo Borbely – a incercat sa promoveze o strategie de stimulare a vanzarilor de masini electrice si hibride.
Incercarea a esuat, bineinteles. Nu poti sa-i ceri Romaniei sa fie pionierul Europei, mai ales in acest domeniu. Potrivit ultimelor informatii, pe strazile noastre circula momentan doar 5 automobile electrice.
Pe langa lipsa de infrastructura care sa permita rulajul masinilor electrice in Romania, motivul pentru care nu suntem pregatiti pentru un astfel de autoturism tin de bani: Pretul unei masini electrice nu scade sub 20.000 de euro. Chiar daca au un consum mai ieftin decat cele clasice (2 euro la 100 de km), pretul de achizitie tine la distanta o eventuala tendinta eco, cel putin pe piata locala.
In prezent, pe piata din Romania se comercializeaza numai doua modele electrice, Mitsubishi i MIEV si Cit