În această săptămână, o altfel de incursiune în lumea marelui ecran. O călătorie alături de noile figuri feminine, care au pus umărul la apariţia noului val cinematografic.
Când noul val cinematografic românesc a luat-o din loc, la Facultatea de Teatru şi de Film din Bucureşti exista o întreagă generaţie de actriţe care se pregăteau de absolvire. La acel moment, în cinematografia românească se făceau câteva filme pe an şi, judecând ceea ce istoria ne-a lăsat drept mărturie, pe peliculă, domnişoarele de atunci se pregăteau pentru roluri tip, „personaj abuzat de un minor oligofren" sau „femeie ţipând isteric". Generaţia de actriţe a lui Lucian Pintilie trecuse în planul doi. Trebuia să înceapă altceva.
Astăzi, le puteţi vedea pe majoritatea studentelor de atunci, călcând pe covorul roşu de la Cannes, Veneţia, New York sau Berlin. Mai nou şi prin paginile revistelor glossy. Au devenit sursă de inspiraţie pentru următoarea generaţie, au prins roluri în filme străine, iar majoritatea sunt considerate etalon al frumuseţii, plasate în topuri anuale de tipul „cea mai oacheşă vedetă de la noi". Criticii de afară le iubesc, regizorii continuă să le distribuie periodic, iar ele, actriţele, îşi „rememorează" deja începuturile. Pare uşor ireal, dată fiind tinereţea personajelor, dar, în acelaşi timp, plauzibil, având în vedere că, deşi au trecut numai câţiva ani de la debut, majoritatea au deja în spate o adevărată carieră cinematografică.
Cine sunt însă aceste figuri care au ajuns deja să se identifice cu noua estetică cinematografică românească? Cum au început ele? S-au visat actriţe sau au descoperit „microbul" pe parcurs? Se poate trăi din actorie în România?
Iată câteva dintre întrebările la care „Weekend Adevărul" îşi propune să vă răspundă. Criteriile de selecţie au fost vârsta, notorietatea, dar şi asocierea dintre figurile următoare şi r