Investitia in varianta pentru trafic greu pare inutila. “Ziarul de Iasi” a numarat masinile de peste 3,5 tone care folosesc centura, in comparatie cu cele care intra in municipiu. Raportul a fost de 1 la 4. In jumatate de ora doar 24 de camioane si tiruri au luat-o pe varianta ocolitoare, fata de 99 prin municipiu. Astfel, grosul masinilor grele tranziteaza in continuare orasul. Soseaua de centura este folosita mai mult de iesenii care locuiesc in satele de pe traseu.
Varianta de trafic greu a soselei de centura a municipiului Iasi, construita la un pret exorbitant de peste 210 de milioane de lei, este tranzitata de cate o masina pe minut. Dupa patru ani de lucrari, suplimentari de fonduri si prelungiri de termene, cel mai important proiect de infrastructura rutiera din judetul Iasi pare o investitie inutila deoarece traficul greu trece tot prin municipiul Iasi. Astfel ca traficul din oras, blocat oricum din cauza santierelor deschise in cele mai sensibile puncte, suporta si fluxul vehiculelor de mare tonaj care tranziteaza municipiul.
Tirurile merg linistite tot prin oras
Reporterii „Ziarul de Iasi” au realizat in cursul zilei de ieri o monitorizare a traficului de pe drumul european 583, la accesul spre soseaua de centura a municipiului. Traficul de la kilometrul 0 al centurii a fost evaluat intre orele 10.15 si 10.45. In acest interval de timp, un numar de 422 de masini au trecut de complexul Metro si s-au indreptat spre intrarea in municipiu. Mai putin de 10% dintre aceste vehicule nu si-au continuat traseul spre Pacurari si au ales sa circule pe soseaua de centura. Numarul vehiculelor de peste 3,5 tone care au virat spre varianta de ocolire a orasului scade insa si mai mult. Doar 24 de tiruri si camioane s-au indreptat spre centura, adica nici macar o masina pe minut.
Doar 41 de soferi au circulat ieri, intre orele 10.15 si 10.45, pe as