Mai mult de 300 milioane de oameni se vor muta in zonele urbane, in urmatorii 10 ani. Pe pietele noi, aceasta crestere exploziva a populatiei urbane va pune o presiune si mai mare pe cererea de resurse si nevoia de mobilitate. Infrastructura invechita si constrangerile financiare pun la incercare limitele economice.
Orasele acopera doar 2% din suprafata Terrei, dar adapostesc 50% din populatia lumii, emit 80% din emisiile totale de CO2 si consuma 75% din energia globala.
In aceste conditii, zonele urbane se confrunta cu tot mai multe probleme. Pentru a-si mentine atractivitatea si competititivitatea, acestea trebuie sa devina inteligente.
Aceasta tema a fost dezbatuta in cadrul Forumului Economic de la Krynica, de catre oameni de afaceri.
In ceea ce priveste consumul inteligent de energie, Nicola Bruening, head of Representative Office in cadrul BMW, a vorbit despre masinile electrice, pe care compania e pregatita sa le livreze, atat timp cat autoritatile locale implementeaza infrastructura necesara. Aceasta subliniat faptul ca 80% din masinile prezente intr-un oras pot fi electrice, pe termen mediu si lung.
In Romania, proiectul de infrastructura este in plina desfasurare, urmand ca Renault sa lanseze, la sfarsitul anului, masina electrica.
Avand posibilitatea de a economisi energie si de a imbunatati calitatea vietii, orasele ar putea deveni mai mult decat "inteligente", trecand spre zona de eficienta si confort.
Marile probleme ale marilor aglomerari urbane
Pentru a fi sustenabile, orasele trebuie sa rezolve cateva probleme majore, precum distributia mai buna a informatiei, rezistenta la probleme de tipul intreruperilor de energie, controlul asupra sistemelor locale, reducerea emisiilor de carbon, a consumului de energie si a costurilor operationale, calitatea imbunatatita a