Companiile din domeniul medical, operatorii telecom si producatorii de dulciuri au fost cei mai mari investitori in publicitate in primul semestru din acest an, conform datelor oferite Wall-Street.ro de catre agentia de media Initiative.
Bugetele de media ale jucatorilor din industria de produse si servicii medicale au fost de 538,7 milioane de euro anul trecut, mai mult cu aproximativ o treime comparativ cu 2011. Domeniul medical a fost printre cele mai dinamice in ultimii ani, atat datorita vanzarilor de medicamente in crestere, dar mai ales datorita extinderii clinicilor private de sanatate.
De altfel, investitiile jucatorilor din zona medicala au fost 160% mai mari decat ale companiilor din telecom, un domeniu care prin traditie a investit semnificativ in media. De exemplu, pe intreg anul 2011, telecomul a fost cel mai mare advertiser cu investitii nete de 42 de milioane de euro in achizitia de media, conform Initiative.
Sumele pentru primul semestru din acest an reprezinta bugetele la rate card, adica nu includ discounturile care de multe ori ajung si la 80-90%, diferenta dintre investitiile nete in publicitate si cele la rate card fiind foarte mari.
Comparativ, bugetele la rate card ale primelor zece domenii ca investitii in media au fost de circa 1,89 miliarde de euro in primul semestru din an, in timp ce la net intreaga piata de media a fost intre 130 si 145 de milioane de euro, conform estimarilor mai multor companii de media. Au iesit din top bancile, asigurarile si presa scrisa Printre domeniile care au intrat in top zece anul acesta se numara bauturile racoritoare carbonatate si berile. Pe de alta parte, au iesit din clasament presa scrisa, omeniul bancar si al asigurarilor.
“Bugetele au scazut pe toate mediile, exceptie facand online-ul, unde cresterea a venit din search si investitiile in social media”, a explicat p