In plin Belle Époque, Misu Vacaresco publica in L’Indépendance Roumaine o rubrica pe care o semneaza: Claymoor. Indiscret, histrion si, mai ales, imprevizibil, cel mai important cronicar al Romaniei mondene de sfarsit de secol romantic a fost un personaj care se identifica astfel cu lumea salonarda pe care o descrie.
12 martie 1883
Iarna se intoarce in forta, o revenire serioasa care ne aminteste de luna decembrie. Ninge de ieri si bate violent vantul. E un viscol asemanator celor de pe front. Nu am putea gasi un moment mai favorabil pentru a ne refugia in superbele saloane. Niciodata semineul, ceasca de ceai si buchetul de violete nu au avut atata farmec. imi propun asadar sa trec in revista saloanele capitalei, cele mai importante, bineinteles.
Martea trecuta avusese loc o mare receptie de zi la printesa Urussov care este fortata de ceva timp sa nu iasa din apartamentele sale si sa traiasca in mijlocul minunatiilor palatului sau, al carui numar il creste si cu propria-i prezenta. Printesa Urussov, cunoscatoare emerita, nu este deloc cruda cu curiosii, pentru ca toata lumea este admisa avand onoarea sa admire comorile raspandite cu arta in toate saloanele sale. incantatoarea stapana a casei este indragostita de stilul Ludovic al XV-lea si Ludovic al XVI-lea. Exista mai intai primul salon Ludovic al XVI-lea. Toate mobilele sunt autentice. Mari oglinzi, cu superbe rame din lemn sculptat in care par ca se mai reflecta inca chipurile de la Trianon, se inalta pe mobile de mesteacan cu medalii de Sèvres. Mobilele sunt din bronz aurit acoperite cu stofe moi si bogate, aranjate de o mana delicata cu un gust infinit. Candelabre, tablouri, ceramici sunt atatea minunatii de care ochii se dezlipesc foarte greu. Acest salon este cu adevarat foarte frumos, pentru ca este armonios si mai ales pentru ca printesa il considera preferatul ei. in aceasta inc