- Editorial - nr. 180 / 15 Septembrie, 2012 Invatamantul trebuie considerat cel mai important domeniu pentru viitorul Romaniei. De modul cum va fi pregatita noua generatie depinde progresul si sanatatea societatii intr-o lume aflata intr-o permanenta concurenta. Din nefericire, politicienii perindati la conducerea tarii in ultimele doua decenii au tratat educatia si cercetarea stiintifica cu superficialitate. Prea desele reforme din invatamant, multe generate de incompetenta, au alungat cadrele didactice pregatite profesional la universitati de prestigiu, unde, la admitere, era concurenta serioasa. La facultatile care pregateau cadre didactice pentru invatamantul gimnazial sau liceal, de pilda, la Filologie, Biologie, Chimie, Fizica, Matematica, Informatica, Psihologie, Istorie etc., pana prin anii 19901992, rar intalneai o concurenta de 10-15 candidati pe un loc. Aparitia facultatilor particulare, admiterea pe baza de dosar, cadre didactice promovate pe grabite, fara niciun merit in cercetarea stiintifica, goana universitatilor de stat dupa studenti, pe locurile cu plata, cat si aparitia unor specializari cu denumiri sofisticate, ai caror absolventi nu-si gasesc un loc de munca pe piata muncii, au generat o inflatie de specialisti cu diploma de inalta calificare. Am discutat zilele trecute cu un tanar targumuresean, absolvent cu brio al Facultatii de Protectia Mediului din cadrul Universitatii "Petru Maior” din Targu-Mures, specializare cu pretentii. De cativa ani isi tot cauta un loc de munca potrivit specializarii sale. Peste tot, la societati private sau bugetare, i se spune ca nu au in organigrama, un post de inginer in protectia mediului. Intre timp, tanarul inginer a absolvit un curs de bucatar-ospatar, o perioada a muncit intr-un restaurant, cu un salariu de mizerie, apoi s-a orientat spre constructii civile si industriale. Daca universitatile ar fi interesa