Ieri seară, am avut plăcerea să văd avanpremiera spectacolului Efectul Genovese de Alina Nelega, în regia lui Gabi Cadariu. Chiar dacă la premieră spectacolul va arăta puțin altfel, mai ales datorită prezenței publicului, importantă în economia acestuia, dar și din cauza ultimelor retușuri făcute în urma acestei ultime repetiții generale. Totuși, nu trebuie să aveți impresia că spectacolul nu e finalizat, mai erau de stabilit doar câteva detalii legate de costume. Așa că, am reușit să-mi fac o idee și despre cum se va prezenta Efectul Genovese în fața, mai exact în mijlocul, spectatorilor care vor veni în această seară, de la ora 19.30, la premieră. Aceștia, cu siguranță, se vor bucura de o reprezentație de calitate, iar tema spectacolui îi va privi pe fiecare indiferent de segmentul de vârstă în care se-ncadrează. Conflictul dramatic se desfășoară în jurul a două aspecte principale: conflictul dintre generații, părinte-copil, și acela dintre individ și societate.
Atât textul cât și reprezentația în sine sunt construite concentric, fapt sugerat și de scenografie. De asemenea, caietul program, foarte ingenios, vă va putea oferi un indiciu pentru descoperirea intrigii spectacolului.
Mai multe, după premieră, până atunci, vă urez vizionare plăcută. (sursa foto: pagina de facebook a Teatrului Național din Târgu Mureș)
Efectul de spectator sau sindromul Genovese este un fenomen socio-psihologic care se referă la cazuri în care indivizii nu au nicio intenție de a-și oferi ajutorul victimei, în cazul unei situații de urgență, când sunt prezenți și alți oameni. Probabilitatea de a fi acordat ajutorul adesea pare a fi invers proporțională cu numărul martorilor, în alte cuvinte, cu cât este mai mare numărul martorilor, șansa ca unul dintre ei să acționeze scade. (sursa: wikipedia )
EFECTUL GENOVESE
de Alina Nelega
regia: Gavril Cadariu
În