Fiecare campanie incepe cu o teorie. In 2004, consilierii lui George W. Bush au presupus ca tara are nevoie de un lider care are puteresa sa ia decizii grele pentru a asigura securitatea lor.
In urma cu patru ani, Barack Obama a candidat cu o teorie privind schimbarea si impotriva lui George W. Bush.
Mitt Romney si-a inceput campania pentru prezidentialele din 2012 pornind de la premisa ca intreaga campanie se va axa pe incapacitatea lui Obama de a rezolva problemele economice.
Romney inca pedaleaza pe aceasta idee, insa pe masura ce se apropie data alegerilor, 6 noiembrie, incepe sa construiasca o noua campanie, mai agresiva, pe fundatiile primei, arata Time.
In prima campanie candideaza Mitt Romney, un pretendent care aspira sa fie acceptat de centru-dreapta, lauda unele elemente din reforma sanatatii promovata de Obama, subliniaza sanatatea economiei si doreste sa creeze mai multe locuri de munca.
Un Mitt Romney diferit actioneaza in a doua campanie: agresiv, adresandu-se bazei profund conservatoare a partidului republican, care se aliaza cu personalitatile dure de dreapta si isi critica rivalul pentru ca a facut din America dadaca Europei.
Il ataca pe Obama pentru ca a marit numarul celor ce beneficiaza de bonuri de mancare si l-a acuzat ca "vrea sa-l scoata pe Dumnezeu de pe monede". A aparut la mitinguri electorale alaturi de tele-evanghelisti si politicieni de extrema dreapta, batand moneda pe dragostea sa fata de Dumnezeu si tara.
Ce s-a intamplat? De ce a renuntat Romney la scenariul privind economia intocmit de consilierii sai pentru a castiga presedintia? Raspunsul este simplu, spune sursa citata: aacest argument nu mai este suficient. Intr-un an cand cursa este foarte stransa si votantii indecisi sunt destul de rari, croirea unui mesaj pentru centrul politic este o strateg