În lumea mică a utilitarelor cu tracțiune integrală, poate părea greu să ieși în evidență prin ceva. Toate mizează pe capacitate de transport și forță. Navara are însă și alte atuuri
Opțiunile puse de producătorii auto la dispoziția doritorilor de vehicule care pot transporta obiecte voluminoase până în vârf de munte sau prin albia unui râu tumultuos nu sunt multe. De fapt, le poți număra pe degetele de la o mână, dacă nu iei în calcul modelul BT 50 al celor de la Mazda, care și-a găsit doar patru clienți în acest an. În rest, cifre de vânzări cel puțin interesante, chiar mai mari decât anul trecut, ceea ce arată că există clienți pentru astfel de „hamali“ dispuși să facă orice pentru a satisface ambițiile stăpânului.
Conform APIA, în perioada ianuarie-iulie 2012, cel mai vândut astfel de vehicul a fost Ford Ranger (294 de unități), un lider neașteptat dacă avem în vedere că, anul trecut, acest model nu a mai fost prezent pe piață, iar Nissan Navara se simțea ca peștele în apă pe fotoliul de lider. Acum, Navara a adunat 240 de cumpărători și se vede amenințat și de ocupantul poziției a treia, Volkswagen Amarok (203 unități). Ceilalți competitori din acest minisegment sunt Mitsubishi L200 și Toyota Hilux. În total, anul 2012 a adus doar ceva mai mult de 1.000 de clienți comercianților de vehicule de transport sub 3,5 tone cu tracțiune integrală.
Cuvânt de ordine: extrem
În majoritatea cazurilor, mașinile din acest segment sunt dotate cu motoare diesel de 2 până la 2,5 litri, pe cât posibil economice și suficient de puternice pentru a asigura depășirea oricărui potențial obstacol. Ei bine, pentru cei de la Nissan ideea de a oferi minimul necesar pentru a ajunge din punctul A în B nu pare să fi fost suficientă. Este și motivul pentru care în oferta producătorului a apărut o adevărată „super-Navara“. Dotat cu un propulsor V6 c