Conform unui studiu realizat de o companie elveţiană şi dat publicităţii de Logitech, 58 % dintre europenii care şi-au căutat un partener pe Internet au avut parte de întπlniri înşelătoare. Pentru că nu au folosit apelurile video în discuţiile cu potenţialii parteneri, ci s-au bazat pe fotografiile mincinoase trimise de ei, ”amorezii virtuali” au avut parte de mari deziluzii cπnd s-au întπlnit faţă în faţă cu aceştia. Conform unui studiu realizat de o companie elveţiană şi dat publicităţii de Logitech, 58 % dintre europenii care şi-au căutat un partener pe Internet au avut parte de întπlniri înşelătoare. Pentru că nu au folosit apelurile video în discuţiile cu potenţialii parteneri, ci s-au bazat pe fotografiile mincinoase trimise de ei, ”amorezii virtuali” au avut parte de mari deziluzii cπnd s-au întπlnit faţă în faţă cu aceştia.
Cel mai des s-au păcălit italienii, care, potrivit studiului, conduc în topul înşelătoriilor amoroase de pe Internet cu 72 de procente. Aproape la fel de naivi s-au dovedit şi germanii, care ocupă locul doi în topul celor care au fost minţiţi în privinţa aspectului de partenerii cunoscuţi pe Internet, cu 58 %, fiind urmaţi de francezi, cu 56%, de britanici, cu 55 % şi de olandezi, cu 48%.
Potrivit studiului întocmit de Romael-Sur-Morges, principalele motive ale deziluziilor le-au constituit neatractivitatea partenerului şi greutatea acestuia, în timp ce lipsa părului a fost considerată o cauză minoră de nemulţumire. ”Pentru cel care îşi caută dragostea prin Internet, aspectul fizic este un factor decisiv în vederea stabilirii unei întπlniri. Totuşi, de cele mai multe ori, fotografiile sunt modificate şi îmbunătăţite, nereprezentative pentru persoana respectivă, sau sunt realizate cu mult timp în urmă, aşa că nu mai este nicio surpriză că există atπt de multe dezamăgiri”, se arată în concluziile cercetării comandate de Logitech.