Sâmbătă, de la ora 19.30, în Sala mică a Teatrului Naţional din Târgu-Mureş a avut loc premiera spectacolului “Efectul Genovese” de Alina Nelega, regizat de Gabi Cadariu. Temele principale ale spectacolului sunt conflictul dintre generaţii şi relaţia individ societate, tratate prin prisma sindromului Genovese, al neimplicării în evenimentele sociale. În cazul unor accidente s-au situaţii de urgenţă, victima are şanse mai mici ca unul dintre martori să intervină în ajutorul ei, cu cât numărul acestora este mai mare. Victime ale acestei indiferenţe suntem/putem fi oricare dintre noi, iar efectele acesteia se pot manifesta şi-n interiorul celulei cea mai compactă din mecanismul social: familia. Aşadar, chiar dacă tramele personajelor (mama şi tatăl) îşi au originea în perioada comunistă, fiind generate de acel tip de societate şi sunt “tratate” în contemporaneitate, spectacolul nu este unul despre comunism. Tatăl, jurnalistul de succes Tudose, interpretat de Nicolae Cristache, se pregăteşte să participe, împreună cu soţia sa (Cătălina Mustaţă) la o gală a presei, unde nominalizat fiind, se aşteaptă să şi câştige. Aceştia o aşteaptă, pentru ai însoţi, pe fiica lor, Cyril (Diana Avrămuţ), studentă la jurnalism. Starea de tensiune din interiorul familiei este evidentă de la început. Mobilul conflictului dramatic se devoalează în momentul în care, fiica ajunsă acasă îi arată lui Tudose un dosar găsit în timp ce se documenta pentru licenţă, un dosar de colaborator. Din acest moment, statul personajelor se schimbă, dacă tatăl era cel care-o judeca pe fiică înainte, acum a venit rândul ei, mama rămâne tot la mijloc. Însă, ea este cea care preia controlul, după ce adevărul dramei sale existenţiale, cunoscut, acum din dosar şi de fiică, este reiterat printr-un monolog, susţinut cu vervă şi siguranţă de actriţa Cătălina Mustaţă. Mama „confiscă” rucksacul lui Cyril, în care erau m