De ce se scumpeşte benziona? Aceast este întrebarea care macină astăzi nervii cetăţenilor români care se văd nevoiţi să renunţe din ce în ce mai des la deplasarea cu maşina. Pentru a înţelege fenomenul, trebuie să menţionăm că în octombrie 1990 preţul barilului de petrol era de 46 de dolari. Astăzi este de 115,11 dolari. De ce se scumpeşte benziona? Aceast este întrebarea care macină astăzi nervii cetăţenilor români care se văd nevoiţi să renunţe din ce în ce mai des la deplasarea cu maşina. Pentru a înţelege fenomenul, trebuie să menţionăm că în octombrie 1990 preţul barilului de petrol era de 46 de dolari. Astăzi este de 115,11 dolari.
”Creşterea preţului petrolului din ultimii ani este primul simptom al unei crize foarte puţin mediatizate, de care guvernele se feresc să vorbească: în jurul anului 2050 vom asista la , adică a principalei surse energetice a civilizaţiei noastre. Epuizarea rezervelor de ţiţei, peste aproxiamtiv 38 de ani, va fi urmată de războaie, inflaţie galopantă şi un nou mod de producţie”. Acestea sunt câteva din concluziile studiului ”Securitatea energetică la Marea Neagră”, publicat la Editura Academiei Naţionale de Informaţii din Bucureşti.
Autorii, printre care îl menţionăm pe inginerul petrolist Marian Rizea, fost ofiţer de informaţii şi contrainformaţii economice, atrag atenţia asupra concurenţei acerbe de pe piaţa petrolului, care se reflectă în mare măsură în concurenţa politică dintre state, nefiind străină de multe dintre conflictele, revoluţiile, schimbările de regim care au loc în lume. De aceea, discuţiile despre criza petrolului sau moartea petrolului sunt înconjurate de un veritabil „zid al tăcerii”.
”Cetăţeanul obişnuit nu are acces la datele de referinţă ale acestui domeniu vital, care se îndreaptă spre o criză finală. Şi nici la literatura consacrată crizei petrolului şi impactului sau asupra civili