Bulgaria este dispusă să asfalteze o porţiune de un kilometru şi jumătate de drum pe teritoriul Greciei, afectată de lipsa fondurilor, astfel încât şoseaua Ruse-Mazaka, care va fi cea mai scurtă legătură între Bucureşti şi litoralul Mării Egee, să devină complet operaţională.
Declaraţia a fost făcută de premierul bulgar Boiko Borisov în timpul unei vizite în oraşul Karzali, din sudul Bulgariei, relatează Novinite. El a arătat că astfel va fi accelerată deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei între Bulgaria şi Grecia.
Borisov urmează să facă propunerea omologului său elen Antonis Samaras.
Premierul bulgar a arătat că Bulgaria a finalizat de ceva vreme o secţiunea de drum de pe teritoriul său, dar din cauza crizei economice partea elenă nu are fondurile necesare finalizării construcţiei între Karzali şi Komotini.
Ruta Ruse-Makaza, care leagă România şi Bulgaria prin centrul Bulgariei, va face parte din Cordorul 9 Pan-European, care trece prin Helsinki, ţările baltice, Moscova, Kiev, Bucureşti, şi portul elen Alexandroupolis de la Marea Egee.
Totuşi, coridorul care are potenţialul să ducă la dezvoltarea centrului Bulgariei rămâne închis pentru că trecătoarea Mazaka, de la graniţa cu Grecia, este închisă, în pofida numeroaselor promisiuni făcute de politicienii bulgari şi eleni.
Trecătoarea Mazaka este la numai 20 de kilometri de litoralul Mării Egee.
Dacă va deveni operaţional, acest coridor rutier va fi cea mai scrută rută între Bucureşti şi Marea Egee.
Pe teritorul bulgăresc, coridorul 9 trece prin Ruse, Biala, Veliko Târnovo, Drianovo, Gabrovo, trecătoarea Şipka, Kazanlak, Stara Zagora, Dimitrovgrad, Haskovo, Karzali, Momcilograd şi Mazaka.
Guvernul a calificat proiectul şoselei Ruse-Mazaka drept unul prioritar, justificat de necesitatea absorbţiei de fonduri europene, şi intenţionează să tranform