Am efectuat primul test în România cu a treia generaţie Audi A3, modelul care a „inventat” segmentul compact premium. Deşi aminteşte evident de fosta generaţie, noul A3 este o maşină regândită din temelii. Audi A3
BMW Seria 1
Mercedes-Benz Clasa A
Volvo V40
Vă vine sau nu să credeţi, vechiul A3 a fost scos pe piaţă în 2003. Chiar şi la o vârstă „venerabilă” şi în condiţiile în care Audi şi-a dublat între timp portofoliul de modele, fiecare al şaselea autoturism vândut anului trecut de producătorul german a fost un A3.
A treia generaţie A3 nu putea apărea într-un moment mai potrivit. După primele opt luni ale lui 2012, Audi a redus diferenţa faţă de BMW, liderului segmentului premium în ultimii şapte ani, la numai 2.100 de maşini livrate. La nivel mondial!
În august, ritmul anual de creştere a vânzărilor Audi (13%) era de aproape două ori mai mare decât cel obţinut de BMW.
Pe de altă parte, când Audi „inventa” segmentul compact premium – se întâmpla în 1996 – nici BMW, nici Mercedes- Benz, nici măcar Volvo nu ofereau un model similar.
BMW a răspuns cu Seria 1 abia 2004. Mercedes-Benz şi Volvo şi-au prezentat alternativele chiar în acest an. Cu noile şi arătoasele Clasa A şi V40 pe piaţă, a treia generaţie Audi A3 are nevoie de mult mai mult decât un design clasic, care şi-a dovedit durabilitatea.
„Văr primar” cu noul Golf
Deşi aminteşte evident de fosta generaţie, noul A3 este o maşină regândită din temelii. Una realizată pe platforma tehnică pregătită să dea naştere celor mai multe autoturisme produse de gigantul VW (inclusiv a şaptea generaţie Golf), dar şi prima din acest segment la construcţia căreia aluminiul a fost folosit intensiv (aripile şi capota au fost modelate din acest material).
Spre bine său, A3-ul testat ieri în premieră absolută pe