Podurile metalice de la Breasta (Dolj), Târgu Jiu (Gorj), Balş (Olt) şi Proieni (Vâlcea) sunt contemporane cu Turnul Eiffel. La peste 100 de ani de la inaugurare, firma franceză care le-a construit deţine și acum certificatul de garanţie al acestora. Podurile se înrudesc prin firma constructoare cu edificii celebre din Paris, Dakar, Casablanca sau Hanoi, construite în acea epocă.
Câteva poduri rutiere şi feroviare din Oltenia, cu o vechime de peste 100 de ani, au devenit obiecte de patrimoniu cultural prin istoria împărţită cu o serie de edificii celebre construite la sfârşit de secol XIX. Cel mai vechi dintre poduri se află la intrarea în localitatea Breasta (Dolj), peste râul Jiu, pe DJ 606. La unul dintre capete se poate citi inscripţia originală lăsată aici de constructor: „Daydé & Pillé - Ingeniri Constructori, Paris, 1896“. La începutul anilor 2000, podul rutier a fost reconsolidat. În 1897, au fost inaugurate alte două poduri importante: podul peste Jiu de la Târgu Jiu (Gorj) şi cel peste Olteţ, de la Balş (Olt). Podul metalic de la Târu Jiu a fost realizat între anii 1894-1897, fiind denumit în epocă „Podul Jiului“ sau „Podul Ferdinand“. În 1916, acesta a fost martorul rezistenţei armatei române împotriva invaziei germane. Printre eroii care au apărat oraşul se afla şi tânăra Ecaterina Teodoroiu, supranumită mai târziu „Eroina de la Jiu“. La 100 de ani de la inagurare, traficul greu al podului a fost preluat de altă construcţie, iar podul metalic a fost demontat şi relocat, iar acum face legătura cu o insulă de pe Jiu.
Podul peste Olteţ de la Balş a devenit şi el un simbol. În anii ‘90, primăria a primit o adresă din partea firmei constructoare cu înştiinţarea că garanţia de 100 de ani dată de constructor a expirat. „A venit o adresă de la o filială din Germania a firmei franceze care l-a construit. Am rămas impresionaţi. După 100 de ani şi do