A cumparat o firma de stat in 1999 si in 12 ani a schimbat-o fundamental. Ce greutati a infruntat, ce planuri noi are, ce dificultati, care isi trag seva din trecut, au ramas inca de rezolvat si cum a transformat Vincon Vrancea o femeia careia ii curge business prin vene.
Privatizarea a redevenit un subiect fierbinte in Romania, mari companii fiind pe lista de vanzari a statului. Datoriile, problemele din operatiuni, lipsa investitiilor sau a indicatorilor de performanta sunt minusuri cunoscute ale acestor firme cu potential enorm, dar care in multe din cazuri, cumva, au devenit niste gauri negre din punct de vedere financiar. De multe ori uitam, insa, ca greul in aceste afaceri incepe abia dupa vanzare, iar investitorii, daca au intr-adevar dorinta de a pune afacerea pe picioare, trebuie sa se inhame intr-un proces costisitor, complex si dificil, ale carui rezultate se vad in ani.
Wall-Street.ro a dat curs invitatiei companiei Vincon Vrancea, companie privatizata in 1999, si a vizitat alaturi de managementul companiei cateva din podgoriile, cramele si centrele de vinificatie ale fostei societati de stat pentru a vedea cum a fost realizata o astfel de metamorfoza. Care au fost greutatile post-privatizare, ce a schimbat fundamental noul proprietar, unde a ajuns compania si ce planuri de investitii se vor pune in aplicare in urmatoarea perioada, a povestit Luchi Georgescu (foto), actionarul majoritar al Vincon.
Cum transformi o companie de stat?
Plata datoriilor, investitii masive, schimbari de strategie, determinare si un grup de oameni care dau totul pentru afacere sunt doar cateva dintre ingredientele folosite de Luchi Georgescu la Vincon Vrancea.
“Totul a fost dificil, doar ca exemplu, Vincon a fost singura societate privatizata fara plantatii de vie.Nu dai banii la inceput si pe urma incepi sa investesti cu milioanele”, spune Luc