Segmentul naked este din ce în ce mai popular între iubitorii motocicletelor. Un naked este ideal pentru oraş, se descurcă bine şi la drum întins, dar poate fi, cu mici ajustări contra vântului, şi o soluţie pentru autostrăzi. Astfel, pe un teren dominat ani de-a rândul de Honda CB600F (Hornet) şi unde mai există variante populare de la Yamaha, Ducati sau Triumph, BMW oferă o soluţie interesantă. F800R este denumirea motocicletei care arată ca un pachet de muşchi. De fapt, nu doar atată, ci se şi comportă ca atare. Asta graţie motorului dublu paralel în doi cilindri de 798 cmc care dezvoltă 86 de cai putere şi un cuplu de 86 Nm la 6000 rpm. Şi pentru că nu credem până nu simţim pe propria piele, am luat un astfel de exemplar la o plimbare de 300 de kilometri în care am mers în oraş, pe drumuri naţionale şi pe autostrada Soarelui. Care sunt concluziile?
Rezerve de putere chiar şi la viteze mari
La prima "încălecare", F800R pare o pisicuţă. Toarce, ce-i drept frumos, şi nu pare că poate să te surprindă. În oraş este ideală pentru mers cu viteze mici (legale), fără să fie nevoie de o schimbare deasă a vitezelor. Din semafor în semafor te poţi deplasa cu primele două trepte. În schimb, în afara mediului urban îşi schimbă năravul. BMW-ul are putere, surprinzător de multă! Am parcurs numărul de kilometri mai devreme menţionat cu pasager. Ba şi cu vreo 10 kilograme de aparatură foto în rucsac. Ei bine, BMW-ul îşi păstrează manevrabilitatea excepţională şi în această situaţie. E un sentiment ciudat! Ai impresia că nu ai cum să o pui jos, oricât de mult ai forţa intrarea într-o curbă. Şi pentru că vorbim despre puterea motorului, în viteza a cincea poţi depăşi orice. Sau, cel puţin, orice din ceea ce circulă pe şoselele patriei. F800R nu te va lăsa niciodată fără putere în "mijlocul" unei depăşiri, chiar dacă acţiunea se petrece la o viteză ce sare de 130-14