"România Liberă" a stat de vorbă cu Adrian Popescu, producător şi multi-instrumentist, un adevarat "om universal" care se ocupă momentan de formaţia Rezident Ex.
Trupa va concerta pe data de 21 septembrie 2012, la Bucureşti, la Arenele Romane, si este compusă din unii din cei mai valoroşi rockeri autohtoni.
Adi Popescu ne-a vorbit despre una din laturile mai puţin discutate în lumea muzicală, şi anume felul în care sună muzica dincolo de lumina reflectoarelor şi de agitaţia de pe scenă.
Despre modul în care experienţa sa de iginer de sunet i-a modelat creativitatea artistică, dar şi despre rock românesc, punk, scena muzicală din Franţa şi, nu în ultimul rând Rezident Ex, cu Adrian Popescu.
Cum schimbă experienţa de inginer de sunet procesul componistic? Pune inginerul de sunet vreo povară în plus pe umerii artistului din tine?
O piesă vine mai degrabă din suflet, este o stare de sprit pe care încerc să o descriu în note muzicale, astfel încât, în procesul componistic, faţeta de inginer de sunet rămâne nebăgătă în seamă. Simt această "povară" doar atunci când Rezident Ex cântă live şi vreau să mă asigur că trupa sună bine pe sistemul de sunet pe care îl avem la îndemână în acel moment.
Pe Tavi îl ştii de mai multă vreme. Cum te-a cooptat în trupa Rezident Ex?
Nu s-ar putea spune că Tavi m-a cooptat în trupa Rezident Ex. De fapt, noi doi am fost instigatorii trupei, după ce Kempes a fost de acord să revină în România şi să producem un album. Tavi şi cu mine ne cunoaştem de peste treizeci de ani şi am fost colegi de trupă în Metamorf. Când Tavi şi Dixie Krauser s-au alăturat grupului, erau déjà muzicieni consacraţi, iar noi, ceilalţi, doar nişte puştani. De-atunci am lucrat împreună în tot felul de proiecte muzicale, iar astăzi am ajuns să ne înţelegem din priviri. Nici nu mai e nevoie să vorb