Agricola Bacău, unul dintre primii zece procesatori de carne de pe piaţa locală – cu afaceri estimate în 2012 la 130,2 milioane de euro – a decis să adopte o imagine nouă, cu accent pe prospeţime, pe tradiţie şi pe autenticitate. Rebrandingul, care a costat 200.000 de euro, constă în adoptarea unei identităţi corporate diferite de cea a brandului de produs.
Primele efecte ale procesului de rebranding al Agricola Bacău vor putea fi văzute, cel mai probabil, la sfârşitul acestui an - compania estimează vânzări mai mari cu aproximativ 15% (în valoare).
Operațiunea a presupus inclusiv modificarea logoului companiei, după un concept realizat de agenţia BrandTailors. Noutatea principală rezultată în urma finalizării procesului de rebranding constă în adoptarea unei identităţi corporate adresată partenerilor diferită de identitatea de brand, adresată consumatorilor. Astfel, brandul de produs este marcat printr-o identitate vizuală ce inspiră prospeţime, atribut pe care consumatorii l-au identificat ca fiind caracteristic Agricola. Noua identitate de produs este alcătuită dintr-o frunză de tei văzută dintr-o perspectivă ce îi conferă forma unei inimi, pe care se află aşezată o picătură de rouă. Sloganul brandului de produs este coerent cu noua imagine: „Inimă de prospeţime”.
Totodată, noua imagine a brandului corporatist este o reprezentare stilizată a piesei „Cloşca cu puii de aur” a tezaurului de la Pietroasa. „Noua promisiune a brandului corporatist - vorbeşte despre respectul pentru tradiţia lucrului bine făcut, dar şi despre istoria de peste 50 de ani a companiei”, spune Grigore Horoi, preşedinte al grupului de companii Agricola. De ce acum această mutare? Ca un răspuns la nevoia companiei de a se dezvolta, după cum spun oficialii companiei. „Am înlocuit - în paralel cu întinerirea identităţii vizuale -, un tip de management react