Chevrolet a lansat noul său sedan mediu, denumit Malibu, în Croaţia, în cadrul unui test internaţional. Modelul va înlocui în Europa vechea Epica şi este o adaptare a modelului deja prezent pe piaţa din Statele Unite.
Într-un segment foarte disputat, Chevrolet propune o maşină corectă. Cel mai important atu al acestei maşini este preţul. Versiunea de top va avea în România un preţ de lansare de 21.188 de euro fără TVA. Maşina va fi adusă la noi în ţară până la sfârşitul anului.
Cu toate acestea nici dotările sau designul nu vor dezamăgi. În timp ce partea faţă are un look destul de cuminte, pentru partea spate au fost alese nişte blocuri optice clar inspirate de cele ale muscle-carului Camaro.
În Europa, Chevrolet Malibu poate fi comandat cu un motor pe benzină sau diesel, ambele cu patru cilindri. În România se va comercializa doar varianta diesel.
Click pe imagini pentru fotogalerie
Acesta dezvoltă o putere de 160 cp la 4.000 rpm şi generează un cuplu maxim de 350 Nm la 1.750 rpm, datorită acestora modelul Malibu putând atinge o viteză maximă de 213 km/h. La acest motor se pot cupla transmisie automată sau o transmisie manuală, ambele cu 6 trepte de viteză. Am testat transmisia automată şi putem spune că în afara unui lag nu foarte perceptibil, aceasta îşi face treaba foarte bine.
La drum comportamentul dinamic al lui Malibu este unul bun. Chiar şi la viteze de autostradă, maşina este foarte confortabilă. Direcţia în schimb se simte cam artificial fără a fi imprecisă.
Suspensiile sunt mai rigide decât ceea ce am văzut la sedanurile americane şi acesta este un lucru bun. Din păcate zgomotul motorului diesel la turaţii mai mari se face simţit în habitaclu, iar la viteze mari se percepe şi zgomotul făcut de vânt.
Printre sistemele de siguranţă prezente la bord se numără sist