Cazurile de malpraxis medical sunt tot mai dese, iar pacienții nu își cunosc prea bine drepturile sau, dimpotrivă, cataloghează drept eroare medicală orice evoluție nefavorabilă a stării de sănătate, ulterioară unui diagnostic sau unui tratament, spun experții în malpraxis.
”Referitor la calitatea serviciilor medicale, într-adevăr, am remarcat în ultimul timp o creștere a numărului de cazuri în care se reclamă erori medicale de diagnostic și de tratament, multe dintre ele cu deznodământ nefericit, așa-numitele cazuri de malpraxis medical. Este consecința firească, nedorită, însă, a permanenței subfinanțări a sistemului sanitar și a (deja) eternelor schimbări legislative în materie”, a declarat pentru Capital Mihai Furtună, avocat în cadrul societății ONV LAW.
Potrivit acestuia, „pacienții nu se informează în mod detaliat despre procedurile și tratamentele la care vor fi supuși, despre efectele acestora și nu-și cunosc drepturile”. Avocatul a mai spus că sunt foarte mulți pacienți care nu știu pur și simplu că au întotdeauna dreptul la o a doua opinie medicală și care respectă cu sfințenie tratamentul dat de primul doctor consultat, chiar dacă, poate, nu este chiar cea mai bună soluție. „De obicei, pacienții tind să califice drept eroare medicală orice evoluție nefavorabilă a stării de sănătate, ulterioară unui diagnostic sau tratament”, a punctat avocatul ONV LAW.
Potrivit unei surse din Colegiul Medicilor, care a dorit să-și păstreze anonimatul, de regulă, cazurile de malpraxis din România au două motive principale. Ele sunt cauzate în primul rând de indiferență sau, mai grav, de incompetența personalului din unitățile sanitare, iar, în al doilea rând, de infecțiile contractate în spitale și clinici.
„Corpul medical acționează deseori cu depășirea competențelor profesionale, întocmește în mod deficitar și incomplet documentațiile medical