Prelungirea vacantei mari cu o saptamana si intentia de a introduce "Bacalaureatul profesional" din acest an sunt "doua exemple ce avertizeaza asupra pericolului ca acest guvern sa sacrifice reformele pentru popularitate pe termen scurt", se arata intr-o analiza pe educatie realizata de Expert Forum, o organizatie de tip think tank. Raportul analizeaza reformele din ultimii ani din sectorul educatie-cercetare si prezinta o evaluare "a riscului ca ministeriatul Andronescu sa se angajeze intr-o contra-reforma".
Potrivit Expert Forum, incertitudinea din ultima perioada in ce priveste conducerea Ministerului Educatiei (4 ministri in 6 luni) si "scandalurile succesive de etica si buna conduita academica la nivel inalt au avut un efect extrem de distructiv asupra implementarii reformelor initiate in 2010".
Raportul analizeaza 17 directii principale care decurg din Legea Educatiei Nationale si stadiul la care sunt acestea in prezent. "Pe 4 directii progresele au fost deja anulate, toate din zona invatamantului superior, in 4 implementarea pare sa continue, majoritatea din zona preuniversitara, plus proiectul de cercetare ELI, iar restul se afla ori in suspensie, ori blocate datorita instabilitatii politice", precizeaza raportul Expert Forum.
Invatamantul preuniversitar - Cele mai importante schimbari
1. Invatamantul bazat pe competente, nu doar pe asimilarea de informatii
"Legea Educatiei Nationale (LEN) armonizeaza legislatia nationala cu Cadrul European al Competentelor Cheie, se arata in raport, avand drept obiectiv final intrarea pe piata muncii. LEN prevede urmatoarele opt categorii de competente cheie:
Competente de comunicare in limba romana si limba materna, in cazul minoritatilor;Competente de comunicare in limbi straine;Competente de baza in matematica, stiinte si tehnologie;Competente digitale; Competent