IAȘI. Consiliera locală Anca Preda a depus la Primăria Iaşului un proiect de hotărâre al cărui scop este încheierea unui protocol între Consiliul Local Iaşi şi Poşta Română, astfel încât justiţiabilii să poată achita taxele de timbru în incinta Palatului de Justiţie.
Prin soluțua propusă de către consiliera PP-DD, ar urma ca oamenii care au treburi la Palatul de Justiție să scape de drumuri în plus iar banii din taxa de timbru ar urma să fie virați în contul Consiliului Local contra unui comision. În cazul în care Poşta nu doreşte încheierea unui astfel de protocol, Primăria Iaşului poate lua în calcul detaşarea unui funcţionar în incinta Palatului de Justiţie.
”Taxa se plăteşte la ghişeele Direcţiei de Finanţe a Primariei Iasi, într-o altă locaţie decât clădirea care adăposteşte instanţele de judecată. În multe cazuri, oameni din alte localităţi, care nu cunosc oraşul dar sunt părţi în dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată ieşene, merg până la Primărie şi, când se întors la registratură, constată că programul cu publicul s-a terminat sau trebuie să facă drumul înapoi deoarece taxa de timbru nu a fost corect estimată. De regulă, la primul contact cu funcţionarul de la registratură, această taxă poate fi doar aproximată şi nu stabilită cu exactitate. Grefiera de serviciu intră în posesia dosarului la câteva ore – chiar şi zile – după depunerea unei cereri scrise în acest sens şi abia atunci ştie exact câte pagini trebuie timbrate. Drumurile inutile, care transformă oamenii în mingi de ping-pong, ar fi eliminate dacă ar exista posibilitatea ca taxele de timbru să fie achitate chiar la ghişeul Poştei Române, situat în incinta Palatului de Justiţie”, a declarat Anca Preda.
Anual, pe rolul instanţelor de judecată din municipiul Iaşi sunt în medie 60.000 de dosare, ceea ce înseamna între 100.000 şi 150.000 de cetăţeni care sunt părţi în respect