Nu trebuie să petreci prea mult timp în Silicon Valley pentru a auzi despre cum oamenii de acolo nu sunt interesaţi de bani sau să devină milionari.
"Oamenii doar încearcă să transforme lumea într-un loc mai bun. Să fim însă realişti. Start-up-urile care au apărut aici nu sunt organizaţii non-profit", notează unul dintre jurnaliştii The New York Times pe un blog afiliat publicaţiei.
Silicon Valley a cunoscut cea mai spectaculoasă creştere din istorie a averilor acumulate de antreprenorii stabiliţi acolo. Regiunea a fost liderul naţional din Statele Unite în ceea ce priveşte numărul de locuinţe care au fost vândute pentru cel puţin un milion de dolari.
David Sacks, fondatorul Yammer, care şi-a vândut compania gigantului IT Mircrosoft pentru 1,2 miliarde de dolari, a dat o petrecere, care l-a costat 1,4 milioane de dolari, pentru a-şi sărbători aniversarea vârstei de 40 de ani.
Mai mult, primii 250 de angajaţi ai Facebook sunt cunoscuţi drept TNR250 (The Nouveau Riche 250, în traducere liberă cei 250 de recent îmbogăţiţi).
Ei îşi plănuiesc încă de pe acum felul în care vor cheltui sutele de milioane de dolari pe care le vor obţine după vânzarea acţiunilor Facebook din portofoliu. Pe listă se află avioane particulare, opere de artă şi chiar o insulă, însă se discută şi despre acte de caritate, notează Nick Bilton de la NY Times.
Motivul pentru care majoritatea antreprenorilor din Silicon Valley pretind că nu sunt interesaţi de avuţii şi stilul high-class este modelul dat de câteva persoane care îşi doreau într-adevăr doar o schimbare spre bine a lumii, persoane precum Steve Jobs, argumentează jurnalistul. De aceea, susţine el, multe dintre companiile care au apărut în ultima perioadă copiază ideile şi modelul de business al predecesoarelor.
"Steve Jobs a fost hotărât. El a spus: Schimbă lumea şi lumea va avea grijă de tine