Producatorul german de obiecte de lux, Montblanc, a obtinut in 2011 afaceri in crestere cu 18% fata de anul anterior, la 1,5 milioane de euro (6,4 mil. lei) in Romania, iar pentru 2012 vizeaza o stagnare a businessului. Motivul precautiei in estimari este teama oamenilor cu bani si a companiilor de a investi in produse de lux, pe fondul incertitudinilor generate de criza globala, a declarat Rudolf Supan, manager regional pe zona de distributie si vanzari al Montblanc in 14 tari, inclusiv România.
Brandul de lux Montblanc a fost adus in Romania de importatorul Conmart Trading Bucharest, in urma cu 16 ani.
In ciuda evolutiei pozitive din acest an a cifrei de afaceri, care de la instalarea crizei a scazut in fiecare an, compania a inregistrat o pierdere de 313.000 de euro (1.328.896 lei).
“In martie 2011 am deschis boutique-ul Montblanc pe Calea Victoriei 60-64, un boutique franciza realizat dupa ultimul concept de design de catre arhitectii companiei germane. Evident ca acest lucru a impulsionat vanzarea, gama de produse extinzandu-se”, a spus Rudolf Supan (foto).
In 2012, compania spera sa mentina cifra de afaceri constanta.
“Speram ca in 2012 vanzarile sa fie mai mult sau mai putin la acelasi nivel cu 2011. Factorul principal care influenteaza aceasta evolutie este precautia oamenilor cu bani, precum si a companiilor, de a cumpara , in conditiile crizei care afecteaza intreaga lume.
Cum a influentat criza piata de lux Criza care se manifeste si in Romania de mai multi ani deja i-a determinat chiar si pe cei cu bani sa se gandeasca de doua ori inainte de a cumpara un produs de lux.
“Se simte o diferenta in comportamentul persoanelor bogate, care nu mai sunt la fel de entuziasmate sa cumpere, iar marile companii au bugete restranse de criza pentru cadourile corporate. Cei care au venituri undeva peste medie sunt in