Comisia Europeană a propus recent către toate statele membre recunoașterea aptitudinilor și competențelor dobândite în afara cadrului școlar și universitar în întreg spațiul Uniunii Europene. Sursa: CODRIN PRISECARU
Propunerea se referă la cursurile, seminariile, atelierele și conferințele de pe urma cărora participanții se aleg cu o specializare profesională.
Avantaj pentru lucrătorii slab calificați
Propunerea Comisiei a fost prevăzută în cadrul strategiei europene pentru crearea de locuri de muncă și creștere economică și urmează să fie adoptată de miniștrii educației și tineretului la Consiliul din 23/24 noiembrie, conform unui comunicat al europarlamentarului Petru Luhan.
„Decizia CE vrea să stimuleze angajările în spațiul UE în special pentru tinerii șomeri și persoanele cu puține calificări formale, cum ar fi lucrătorii în vârstă și cei slab calificați. Propunerea urmărește, de asemenea, îmbunătățirea accesului la învățământul superior, în special al studenților adulți” arată europarlamentarul român.
Metodă de combatere a șomajului
Totodată, prin recomandarea sa, Comisia îndeamnă statele membre să stabilească sisteme naționale pentru validarea învățării non-formale și informale până în 2015. „Sistemele naționale vor deveni variante alternative de calificare pe piața muncii pentru persoanele care se opresc de timpuriu în educația formală. Într-o perioadă în care șomajul este în creștere pe piața UE, propunerea Comisiei vine să stimuleze aptitudini și calificări care dau posibilitatea cetățenilor europeni să găsească un loc de muncă și să se integreze social”, mai spune Petru Luhan.
La ora actuală, doar Finlanda, Franța, Luxemburg și Țările de Jos dispun de sisteme cuprinzătoare pentru validarea învățării non-formale și informale. Învăţarea non-formală are loc într-un mediu formal de educație și nu determină, în general, obțin