Social TV-urile vor deveni in urmatorii 5 ani principalul tip de televizoare achizitionate de romani. Conform portretului realizat de catre reprezentantii retailerului Flanco, cumparatorul roman petrece peste 4 ore zilnic in fata televizorului, dar este, in acelasi timp, si pasionat de prezenta in retelele sociale, alocand in medie, peste 4 ore navigarii pe internet.
“Consumul de televiziune face parte din viata romanilor, insa, in prezent, stilul de viata modern impune schimbari si in acest obicei. La fel ca in alte medii, precum cel online, interactiunea si feedback-ul utilizatorului devin din ce in ce mai importante, astfel incat producatorii concep tehnologii cat mai apropiate de nevoile consumatorilor. Estimam ca intr-un an, 3 din 10 televizoare vandute in Flanco sa fie televizoare “sociale”, iar in urmatorii 5 ani, acest segment sa devina unul dintre cele mai cautate tipuri de produse in reteaua noastra”, declara Catalin Marin, product management director Flanco.
Televiziunea sociala sau evolutia interactiunii cu utilizatorul
Pasiunea pentru canalul multimedia traditional – TV si dezvoltarea comunicarii online, se regasesc in obiceiurile de consum ale romanilor care adopta rapid tehnologiile de ultima ora. Astfel, una dintre principalele tendinte internationale care isi face simtita prezenta si in Romania este social TV: comunicarea in timp real in retelele sociale (Facebook, Twitter, Google Talks etc.) direct prin intermediul televizorului, cu ajutorul unor aplicatii dedicate (widget-uri). Caracteristica social TV se regaseste in specificatiile producatorilor sub numele de Smart TV sau Internet TV.
“Functiile inteligente si interconectivitatea dispozitivelor din caminele noastre converg in cele doua directii principale ale tendintelor din tehnologie prezentate la IFA anul acesta. Cererea din piata pentru televizoare cu functii in