Producătorii de apă minerală s-au bucurat din plin de vremea caniculară din lunile de vară, dar şi de "preocuparea pentru un stil de viaţă sănătos al consumatorilor", producţia de apă minerală înregistrând un avans de 8% în primele opt luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Reprezentanţii Romaqua Group, unul din cei mai mari producători de apă minerală, estimează piaţa totală de apă minerală la aproximativ 350 mil. euro şi spun că cele trei branduri de apă din portofoliul companiei (Borsec, Aquatique, Stânceni) au o cotă de piaţă de peste 27%.
Adrian Feru, directorul de cercetare-dezvoltare al Societăţii Naţionale a Apelor Minerale(SNAM), spune că în medie consumul anual, calculat la producţia de pe primele 8 luni, se situează în jurul valorii de 65 de litri pe cap de locuitor. El mai spune că cele mai mari vânzări se înregistrează pe segmentul de apă minerală plată, aceasta având o pondere de 60% din totalul apei comercializate.
Cei mai mari jucători de pe piaţă sunt Romaqua Group, Coca-Cola, mărcile private (ale marilor hipermarketuri), Rio Bucovina şi European Drinks Food cu o cotă de piaţă în volum de 58,8%, potrivit companiei de cercetare Nielsen.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Producătorii de apă minerală s-au bucurat din plin de vremea caniculară din lunile de vară, dar şi de "preocuparea pentru un stil de viaţă sănătos al consumatorilor", producţia de apă minerală înregistrând un avans de 8% în primele opt luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Reprezentanţii Romaqua Group, unul din cei mai mari producători de apă minerală, estimează piaţa totală de apă minerală la aproximativ 350 mil. euro şi spun că cele trei branduri de apă din portofoliul companiei (Borsec, Aquatique, Stânceni) au o cotă de piaţă de peste 27%.
Adrian Feru, directorul de cercetare-dezvoltar