Premierul Victor Ponta a anunțat că metroul va trece în subordinea Primăriei Capitalei. Reacția sindicatelor nu s-a lăsat prea mult așteptată, mai ales că aceștia au interese directe în „subteran”.
Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Ion Rădoi, a declarat, marţi, că nu înţelege necesitatea desemnării unui management privat la Metrorex, în condiţiile în care compania va trece la municipalitate, susţinând că "roba lui Ponta şi bisturiul lui Oprescu strică tot ce funcţionează la metrou".
Pe de altă parte, liderul de sindicat are motive să fie îngrijorat de trecerea metroului sub aripa Primăriei Capitalei. Pe lângă modificările administrative, „afacerile” sindicatului sunt puse în pericol. De ani de zile, Metrorex a încheiat contracte de publicitate și de închirierea a spaților de la metrou, iar mare parte din bani au intrat în conturile firmelor înfințate de liderii sindicali. Miza de la metrou: publicitatea, spațiile comerciale, dar și hotelurile și vilele de protocol care sunt adminsitrate în prezent de liderii sindicali ai metroului.
Sindoment Servcom SRL, firma de casă a Uniunii Sindicatelor Libere de la Metrou (USLM), a obţinut an de an diverse contracte de la Metrorex pentru diferite servicii. Astfel, deşi compania are nevoie de subvenţie de la stat pentru a putea funcţiona, subteranul Capitalei este un „zăcământ de aur”, dar nu pentru Metrorex, ci pentru sindicatul condus de social-democratul Ion Rădoi, fost senator.
Milioane de lei în conturile sindicatului
Toate spaţiile din subteran, de la trenurile de metrou la scările rulante, de la porţile de acces şi până la gurile de aerisire, se folosesc pentru afişaj publicitar, iar închirierea spațiilor comerciale aduc milioane de euro, anual, în conturile sindicatului.
Companiei Metrorex îi revin, în fiecare an, 250.000 de lei din acest contract, restul fiind încasat de Sindomet,