Colaborarea dintre Ministerul Muncii, respectiv instituțiile din subordine, și Asociația Telefonul Copilului continuă, acest lucru fiind stabilit prin semnarea recentă a unui nou protocol de colaborare. Astfel, apelând numărul 116.111, numărul unic european de asistență pentru copii, oricine poate semnala, în continuare, orice lucru grav care se petrece cu un copil și în același timp, orice familie poate solicita informații și sprijin în situația în care ajunge la limita subzistenței. Telefonul Copilului 116.111 a devenit funcțional la nivelul întregii țări începând cu data de 1 octombrie 2008, România fiind a treia țară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziția copiilor acest număr unic.
Potrivit comunicatului dat publicității de Ministerul Muncii, în perioada 21.11.2001 – 31.07.2012 au sunat la Telefonul Copilului 1.795.377 persoane. În urma verificării situațiilor semnalate, 38.358 cazuri au necesitat intervenția instituțiilor abilitate, fiind încadrate în următoarele categorii: 9.522 persoane au denunțat cazuri de abuz asupra copiilor; 6.492 au fost părinți în dificultate care au cerut sprijin material sau financiar; 5.710 persoane au solicitat și au beneficiat de asistență juridică; 3.869 persoane au dorit consiliere psihologică; 2.990 de familii din țara noastră au sunat la numărul unic exprimându-și dorinţa de a înfia copii, iar 2.723 persoane au fost interesate să devină asistenți maternali profesioniști. Totodată, 880 de familii și-au exprimat dorința de a lua acasă copii, de sărbători, 777 au semnalat probleme educaționale, 569 părinți aflați în situații de risc au dorit instituționalizarea temporară și 542 de mame au cerut informații despre centrele maternale.
Au apelat Telefonul Copilului 116.111 sute de părinți ai copiilor cu nevoi speciale, oameni care semnalau cazuri de violență în familie și părinți ce solicitau reint