Trei sferturi dintre funcţionarii Agenţiei Naţionale a Administraţiei Financiare nu ştiu sau refuză să furnizeze telefonic informaţiile solicitate de către către contribuabili, reise dintr-un studiu efectuat de Asociaţia pentru reformarea sistemului de impozite şi taxe în 47 de administraţii fiscale, potrivit Mediafax.
Reprezentanţii asociaţiei au contactat în luna septembrie funcţionarii din administraţiile financiare spunând că sunt de la o firmă şi că doresc să afle ce contribuţii trebuie să reţină şi unde să le achite pentru drepturile de autor plătite unei persoane fizice rezidente în Germania.
Din cele 47 de administraţii contactate telefonic (câte una din fiecare judeţ, 5 sectoare din Bucureşti şi centrul de asistenţă a contribuabililor), 23 nu au oferit niciun răspuns, 8 au răspuns "Citiţi legea", 5 au dat răspunsuri greşite şi doar 11 au răspuns corect, potrivit datelor prezentate, miercuri, de Asociaţia pentru reformarea sistemului de impozite şi taxe (ARSIT).
Angajaţii agenţiilor din Piteşti, Slobozia, Alba-Iulia, Focşani şi Vaslui au fost cei mai amabili şi profesionişti în soluţionarea speţei.
Studiul relevă că atunci când răspund la telefon funcţionarii publici nu se prezintă cu numele lor şi al insituţiei pe care o reprezintă, iar unii dintre ei sunt retincenţi să acorde informaţii unui contribuabil din alt judeţ sau localitate.
"Cei mai mulţi funcţionari au fost amabili, deşi de multe ori nu au oferit niciun răspuns concret. Cu toate că o mare parte a funcţionarilor s-au străduit să ajute contribuabilul şi chiar să-i ofere răspunsul corect şi complet, funcţionarii care acordă asistenţă nu sunt specializaţi pe un anumit domeniu, ceea ce face destul de dificilă acordarea asistenţei la un nivel superior", a afirmat directorul executiv al ARSIT, Delia Cataramă, specialist în fiscalitate.
Reprezentanţii asociaţiei