Fotografiile topless ale lui Kate Middleton, Ducesă de Cambridge, publicate săptămîna trecută în revista franceză Closer, sînt un scandal, dar şi subiectul unei poveşti relevante cu privire la modul cum funcţionează media globală în 2012.
Previzibil, publicarea pozelor decoltate cu cea care ar putea deveni la un moment dat regina Marii Britanii a provocat replica tranşantă a Casei de Windsor, care şi-a exprimat intenţia de a da în judecată revista Closer. Mai puţin banală e însă reacţia violentă a presei britanice. Revista franţuzească poartă un nume în engleză pentru că este licenţa unui puternic titlu britanic cu acelaşi nume, editat de Bauer Media, care nu numai că nu a publicat fotografiile, dar s-a şi distanţat, printr-o declaraţie a editorului. Bauer – care, apropo, are operaţiuni şi în România, în colaborare cu Ringier, prin TV Mania, TV Satelit şi Bravo – a postat pe propriul site din Marea Britanie un comunicat de presă care condamnă ceea ce a făcut revista din Franţa: „În calitate de proprietari ai brandului Closer şi editori ai revistei Closer (din UK – n.a.), ne-am plîns în cei mai categorici termeni la licenţiatul Closer Franţa“.
DE ACELASI AUTOR Ministrele şi pompa Brandul Moş Crăciun Probleme de imagine - Antonescu, Băsescu, Diaconescu, Ponta Patria ca baby sitter, de 1 Decembrie Am putea spune deci că presa mondială e şocată şi că există, totuşi, o doză de decenţă şi morală chiar în ceea ce tipăresc publicaţiile de scandal? La prima vedere, pare că da. Alte ziare din Marea Britanie au avut şi ele reacţii apăsat critice. Daily Mirror consideră Closer-Franţa recidivistă („serial offender“), din cauza unui material publicat anterior, în care revista franceză susţinea că Ducesa Kate ar fi pierdut o sarcină. Daily Mail spune şi el: „Fără remuşcări... iar Closer-Franţa are tupeul de a pretinde că are şi alte fotografii care încalcă dreptu