- Social - nr. 182 / 19 Septembrie, 2012 De la "Mesterul Manole” in varianta informatica, la efectul... indiferentei oamenilor la accidentele in care mor cei de langa ei Vineri a avut loc o noua conferinta de presa, in care directorul general ni l-a prezentat pe noul director al sectiei maghiare, regizorul Keresztes Attila, renumit in Polonia si Ungaria deja pentru spectacolele realizate acolo, avand inca si acum contracte. "Mai dureaza un timp pana voi reusi sa cunosc trupa de aici” - a afirmat noul director, absolvent al facultatii clujene de teatru, angajat un timp la Teatrul Maghiar de Stat, care a supravegheat repetitiile la varianta maghiara a "Mesterului Manole”. "Nu acesta este teatrul care se practica afara, este doar o viziune regizorala” – a spus el, recunoscand, la observatia subsemnatei, ca musicalul de la Targu-Mures duce lipsa unor voci si a unei conceptii regizorale cum este cea de la Teatrul de Stat de Opereta "Ion Dacian”, unde targumure senii despre care am mai scris in timp au dat rezultate foarte bune. Am retinut de la domnul Keresztes ca "inca nu stiu ce inseamna teatrul si probabil nici peste treizeci de ani nu voi afla”, dar, in mod sigur, dupa spectacolele pe care i le-am vazut, am sperante ca montarile care vor urma sub semnatura lui aici (deocamdata, "Azilul de noapte” de Gorki) vor fi mult mai bune decat musicalul acesta. Pot spune ca in "Komuves Kelemen”, in care nu stiu de ce nu a jucat celalalt actor propus pentru rolul principal, in afara lui Nagy Istvan, in rol secundar, nu a existat nicio voce sau o prezenta de retinut, iar regizorul necunoscut, venit din Ungaria, nu prea si-a facut inteles mesajul. Desi muzica si textul sunt reusite (cel putin in varianta subtitrata in romaneste), cunoscand deja si varianta de la Ansamblul "Muresul”, in afara baladei raspandite in spatiul balcanic in mai multe variante in ceea ce priveste mitul sa