Dintotdeauna m-au fascinat oamenii de vanzari buni, cu istorie in spate. Cei care pot sa vanda, vorba aceea, frigidere eschimosilor, oameni persuasivi si carismatici, cu ani de experienta. Am decis sa incerc, prin interviuri deschise cu manageri de vanzari din multinationale “sa fac lumina” intr-un mediu dificil si concurential. Tiberius Popa a pornit (foarte) de jos si a ajuns directorul diviziei de business din cadrul UPC.
L-am intalnit intr-un birou de mici dimensiuni (comparat cu ale altor manageri vizitati de-a lungul anilor pe pozitii similare) in cladirea UPC de pe Soseaua Nordului. M-a intampinat ridicandu-se in picioare, cu un zambet larg si m-a intrebat daca vreau o cafea sau apa. A reusit in doar cateva minute sa se faca foarte familiar – ulterior mi-a marturisit ca este si aceasta o tehnica de vanzari, sa te apropii de oameni, sa ii cunosti “in mediul lor”. “Chiar insist sa vorbim «la per tu»!”, mi-a spus el, cum am ajuns.
Tiberius Popa are o experienta de 10 ani in domeniul telecom. Debutul in aceasta industrie a avut loc in 2002, cand s-a alaturat echipei de vanzari Astral (companie ulterior achizitionata de UPC) din Bucuresti. In cadrul UPC a parcurs toate etapele unui om de vanzari: de la hunter junior, Account Manager, Area Sales Manager, Regional Sales Manager, Wholesale Manager si Director de Vanzari. In prezent, Tiberius detine functia de Director al Diviziei UPC Business, in care a fost numit incepand cu luna iunie a acestui an.
Tiberius Popa a absolvit doua MBA-uri in cadrul Universitatii din Ottawa.
UPC Business este unul dintre cei mai mari furnizori de comunicatii pentru mediul de afaceri din Romania. Reteaua proprie de fibra optica si cablu acopera peste 80 dintre cele mai importante orase din Romania.
Inceputurile lui Tiberius Popa – simplu reprezentant de vanzari
In 2002 tanarul Tiberius Popa mer