• Dacia revolutioneaza notiunea de "low-cost", la 8 ani dupa ce a creat-o • Cea de-a doua generatie a celebrului Logan va fi lansata, în premiera, la Salonul Auto de la Paris 2012, ce îsi deschide portile pe 29 septembrie, alaturi de modelul Sandero facelift • Presa franceza a dat publicitatii primele imagini oficiale ale celor doua masini, iar noul design e revolutionar
Lansata pe piata în anul 2004, Dacia Logan a "socat" piata auto cu un raport pret/prestatii/spatiu interior fara egal, vanzandu-se, în cei 8 ani de cariera, în peste 2,5 milioane de unitati, sub diferite sigle (Dacia, Renault, Nissan, Lada, Mahindra sau Tondar), în 46 de tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu, dar si pe unele piete din America si din zona Oceanului Indian sau Pacific.
În 2008, modelul a fost împrospatat cu un facelift minor, dar de efect. Anii au trecut însa, iar Renault a decis ca a venit momentul schimbarii. Iar schimbarea este aproape la fel de mare ca în cazul trecerii de la Solenza la Logan. Nimic nu mai seamana la Logan 2 cu Logan 1.
Daca în cazul Logan 1 specialistii s-au concentrat mai mult pe raportul pret/prestatii/spatiu interior, pentru a se apropia cat mai mult de "pariul masinii de 5.000 de euro", primele imagini cu Logan 2 arata ca era arhitecturii patratoase a apus. Design-ul lui Logan 2 emana masculinitate, gratie liniilor puternice, cu aripi usor evazate si un profil dinamic, în stil Duster / Lodgy, si, chiar, rafinament, daca ne uitam la blocurile optice fata, ce amintesc de clasicismul unor modele germane, precum Volkswagen Polo. Totodata, Logan 2 se integreaza perfect în fotografia de grup Dacia, afisand o grila a radiatorului ampla, ca la Lodgy sau Dokker.
În spate, s-a renuntat la stopurile verticale în favoarea unora plonjate pe caroserie, ce completeaza interesant linia dinamica a profilului. Iar, per ansamblu, m