Obiectivul procesului de reformare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) îl reprezintă desfiinţarea ghişeelor, a declarat Mihail Constantin, vicepreşedinte al ANAF. Domnia sa a explicat că, în urma proiectului pe care autorităţile îl desfăşoară împreună cu Banca Mondială, ar urma ca, la 1 ianuarie 2015, în ţara noastră să mai existe doar patruzeci şi şapte de unităţi fiscale, câte una pentru fiecare judeţ şi pentru fiecare sector al Capitalei, în loc de 215, câte sunt în prezent. Acest lucru presupune crearea unei infrastrucuri interconectabile care să conţină toate informaţiile cu privire la veniturile şi bunurile impozabile ale unei persoane, precum şi reformarea sistemului de resurse umane al Fiscului, a precizat Mihail Constantin, în cadrul conferinţei "Unde sunt banii mei?", organizată de către Asociaţia pentru Reformarea Sistemului de Impozite şi Taxe.
Un alt aspect pe care ANAF încearcă să îl îmbunătăţească constă în interacţiunea dintre persoanele fizice şi persoanele juridice. Faptul că, în ţara noastră, există peste 300.000 de companii aflate în pierdere de ani de zile ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru autorităţi, care să verifice care sunt motivele pentru care proprietarii acestora acceptă respectivele pierderi, consideră Mihail Constantin.
ANAF încearcă să realizeze o educaţie fiscală atât pentru contribuabili, cât şi pentru funcţionari. Pentru aceştia din urmă, are în vedere pregătirea initiţială la intrarea în sistem, precum şi pregătirea continuă pe parcursul întregii perioade de activitate profesională, a arătat oficialul guvernamental. Proiectul derulat împreună cu Banca Mondială presupune recrutare de profesori care să predea în Şcoala de finanţe publice a Ministerului Finanţelor Publice (MFP) şi politici de păstrare a angajaţilor care au trecut prin cursuri de perfecţionare, a mai precizat domnia sa.