Premierul Vlad Filat şi ambasadorul american William Moser au dat ieri startul lucrărilor de reabilitare a şoselei Sărăteni-Soroca, care vor fi efectuate de două companii turceşti pe banii Statelor Unite.
Într-un timp-record de aproape 100 de zile, scurs de la semnarea contractului, consorţiul de companii turceşti Onur şi Summa au reuşit să ajungă deja la stadiul de demarare a lucrărilor de reconstrucţie din temelie a unei porţiuni de 44,9 de kilometri din traseul naţional. Pentru aceasta a fost nevoie să aducă tehnică şi utilaje, să instaleze uzine de producere a betonului şi asfaltului, să angajeze muncitori etc.
Ieri, premierul Vlad Filat şi ambasadorul american William Moser au testat echipamentul importat pentru reconstrucţia porţiunii de drum şi au monitorizat funcţionalitatea uzinelor de producere a betonului şi asfaltului, dar şi cea de reciclare a asfaltului. Totodată, în prezenţa lor a fost turnat şi primul asfalt produs la uzina nou-nouţă, instalată pe teritoriul fostei fabrici de zahăr de la Ghindeşti. E adevărat că asfaltul nu a ajuns pe traseul naţional, ci pe un drum local, care asigură accesul la şoseaua Sărăteni-Soroca.
ECHIPAMENT DE ULTIMĂ ORĂ
Fevzi Ayrancioglu, managerul grupului de companii, a menţionat că uzina de asfalt este dotată cu echipament de ultimă oră de model italiano-german şi are o capacitate de producţie de 280 de tone pe oră. „Dacă ar lucra 10 ore pe zi, în decurs de 50 de zile am produce o cantitate de asfalt suficientă pentru reconstrucţia întregii porţiuni de şosea ce ne revine potrivit contractului", a precizat managerul turc. Fevzi Ayrancioglu a mai spus că până la finele anului ar putea fi finalizată reconstrucţia a 10-15 kilometri de şosea, în funcţie de condiţiile meteo.
Premierul Vlad Filat nu şi-a ascuns satisfacţia pentru că în sfârşit încep lucrările, după doi ani şi jumătate de la semnarea ac