Sindicatul Naţional Tehnic (SNT) "Tarom" nu este împotriva implementării unui management privat la compania naţională de transport aerian, însă consideră că viitorul director general ar trebui să fie un profesionist din ţara noastră, nu unul străin. "Între anii 2000 şi 2005, «Tarom» a avut rezultate foarte bune, în condiţiile în care a fost condusă de către un manager român. Noi întrebăm de ce este nevoie să aducem un străin la conducere, în condiţiile în care străinii nu au avut, neapărat, cele mai bune rezultate la conducerea companiilor româ-neşti", ne-a declarat Aurel Curdov, secretarul general al SNT "Tarom".
Sindicatul companiei aeriene a propus o serie de nume pentru poziţiile de conducere, însă acestea nu s-au regăsit pe lista scurtă cu numele propuse pentru funcţia de director general, ci doar într-un număr restrâns, pe cea cu membrii Consiliului de Administraţie, ne-a precizat domnia sa.
SNT "Tarom" nu este de acord nici cu strategia de privatizare a trans-portatorului, considerând că acesta este subevaluat. "Valoarea de 400 milioane euro pentru «Tarom» este prea mică, în condiţiile în care compania dispune de o flotă de douăzeci şi trei de avioane, fiecare evaluat la 15-20 milioane euro, de un teren de 23.000 metri pătraţi pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, precum şi de o rezervă substanţială, care îi permite să îşi desfăşoare activitatea câţiva ani buni de acum înainte", ne-a explicat Aurel Curdov.
Sindicatul reclamă faptul că, deşi strategia de privatizare a primit, anul trecut, avizul negativ din partea Comisiei tripartite de Dialog Social din cadrul Ministerului Trans-porturilor şi Infrastructurii (MTI), Guvernul a decis să continue cu aceasta.
Aurel Curdov consideră că, în prezent, "Tarom" este ţinta multor lovituri, deşi compania nu are datorii la stat, spre deosebire de unii dintre competitorii săi, nu are credite c