Producătorul magiunului de prune Topoloveni - SC Sonimpex Serv Com -, anunţă că Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova a dispus începerea urmării penale – din data de 10 septembrie 2012 - împotriva retailerului german Lidl Discount Romania. Mărul discordiei: Sonimpex acuză Lidl de concurenţă neloială, ceea ce a adus grave prejudicii financiare şi de imagine singurului produs tradiţional românesc protejat la nivel european.
Care este poziţia Lidl Discount vizavi de comunicatul de presă al S.C. Sonimpex Serv Com S.R.L.?
"Exceptând comunicatul de presă al S.C. Sonimpex Serv Com S.R.L., dat publicităţii ieri, 19.09.2012, menţionăm că momentan, compania noastră nu a recepţionat oficial nicio adresă din partea susnumitei ori de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Prahova”, anunţă reprezentantii Lidl.
Mai exact, reţeaua de magazine Lidl a scos pe piaţa românească, în perioada 2011 - 2012, o pastă de prune tartinabilă cu eticheta de „magiun de prune” la un preţ de trei ori mai mic decât cel al produsului Sonimpex Serv Com, deşi produsul nu îndeplineşte condiţiile legale de etichetare şi tehnologia de fabricare.
De altfel, în prima parte a anului, Bibiana Stanciulov, care a lansat pe piață ”Magiunul de prune Topoloveni”, amenința că îl va acţiona în judecată pe retailerul german Lidl pentru comercializarea unui sortiment de magiun de prune fără drept de marcă.
”Magiunul de prune Topoloveni” deține certificarea europeană denumită “Indicație Geografică Protejată”, ceea ce reprezintă un drept de autor. Cu alte cuvinte, nimeni nu va putea face acest magiun în afară de producătorul atestat, iar orice tentativa de a copia originalul va fi judecată ca fiind plagiat.
De altfel, disputa dintre producătorul romîn şi retailerul german a ajuns şi la urechile Angelei Merkel. ”Nimeni în România, dintre producătorii româ