Au mai rămas mai puţin de 3 luni până la alegerile pentru Parlamentul României din 9 decembrie 2012.
Partidele politice îşi vor prezenta programele politice şi măsurile de politică economică şi socială pe care, dacă câştigă alegerile, se presupune că le vor pune în aplicare, în următorii patru ani (2013-2016).
De această dată, consider însă necesar ca programele partidelor politice şi dezbaterile pe baza lor să-şi fixeze ca orizont anul 2020, evident, cu o etapă intermediară 2013-2016, care coincide cu mandatul parlamentar.
În susţinerea acestei necesităţi, mă bazez pe două argumente:
- cerinţa definirii şi a coordonării programului de dezvoltare a Româ-niei cu perspectiva financiară multianuală (PFM) a Uniunii Europene (UE), care acoperă perioada 2014-2020;
- şansa României ca la finele anului 2020 să intre în grupa ţărilor cu venit mare pe locuitor (PIB pe locuitor de peste 12.300 dolari SUA, la preţuri curente).
* 1. Cerinţa definirii şi a coordonării programului de dezvoltare a României cu PFM a UE 2014-2020
În această toamnă şi în prima jumătate a anului viitor, în cadrul UE, vor fi definitivate atât PFM pentru perioada 2014-2020, respectiv vor fi stabilite resursele financiare şi destinaţia acestor resurse, în func-ţie de priorităţile definite prin strategia de dezvoltare a UE "Europa 2020", precum şi prin noile politici europene, cât şi condiţiile pe care fiecare stat membru va trebui să le îndeplineas-că pentru a utiliza fondurile europene alocate.
Cu acest prilej, România va cunoaşte cu exactitate mărimea fondurilor europene pe care le-ar putea absorbi în următoarea PFM , precum şi condiţiile pentru utilizarea acestor fonduri, ca rezultat al reglementărilor europene şi al negocierilor dintre Guvernul României şi Comisia Europea-nă pe fiecare componentă a fondurilor europene.
Pentru a fi eficientă în susţi