Ultimul raport al APIA indică faptul că vânzările au coborât la nivelul din 2000
Directorul comercial de la Dacia mizează, însă, pe acest lucru
Piaţa auto din România rămâne una cu perspective pentru Dacia, deşi nivelul vânzărilor a coborât îngrijorător în ultimii ani. Ultimul raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România arată o realitate contrară cu viziunea celor de la Mioveni.
Piaţa se apropie periculos de un nivel al vânzărilor comparabil cu cel din anul 2000, în primele 8 luni ale acestui an comercializându-se doar 56.853 de autoturisme şi vehicule comerciale. Cu aproximativ 19% mai puţin decât rezultatul înregistrat în intervalul similar din 2011. Autoturismele personale au înregistrat un regres şi mai mare, de aproximativ 22 procente sub numărul de maşini vândute anul trecut, până la un volum de 46.823 de unităţi.
Între timp, Thomas Dubruel, directorul comercial al Automobile Dacia, se gândeşte deja la momentul în care piaţa se va relansa, moment în care şi vânzările constructorului de la Mioveni vor consemna creşteri semnificative.
Potrivit acestuia, parcul auto local se situează la jumătatea mediei din ţările din vestul Europei, care este de aproximativ 500 de autovehicule la 1.000 de locuitori. "Nu este normal să avem în România vânzări de autovehicule de 80-90.000 de unităţi pe an. Nivelul de dotare auto în România este de circa 250 de unităţi la 1.000 de locuitori comparativ cu 500 de unităţi în vestul Europei. Deci, potenţialul de creştere a pieţei auto din România este ridicat pentru toate mărcile auto. Când piaţa auto se va relansa, şi Dacia va avea o relansare a vânzărilor", a declarat Dubruel.
La nivel de industrie, doar exporturile au mers bine. La exporturi s-a înregistrat, în acelaşi interval, o creştere generală de 3,6% comparativ cu 2011, pe un volum total de 197.734 uni