Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la peste 100 miliarde de dolari, urmat la distanţă de Coca-Cola şi Microsoft, potrivit unui top realizat de eurobrand, potrivit căruia cele mai de valoare 10 mărci din lume aparţin companiilor americane.
Cel mai valoros brand din afara Americii este China Mobile, care se plasează abia locul 11 în topul global, cu o valoare estimată la 43,98 miliarde de dolari.
LVHM (Luis Vuitton Moet Hennessy) este compania europeană cu cele mai de valoare mărci, evaluate la 34,3 miliarde de dolari, pe locul 14 în top, căreia îi urmează Vodafone, 28,57 miliarde dolari, pe poziţia a 17-a, şi brandurile producătorului de bere ABInBev, cu 28 miliarde de dolari, pe locul 19.
Compania austriacă eurobrand, înregistrată la Viena, este specializată în servicii de consultanţă şi evaluare a mărcilor şi patentelor.
Top 10 începe cu Apple, Coca-Cola (59,97 miliarde dolari) şi Microsoft (53,97 miliarde dolari), urmate de IBM (52,63 miliarde dolari), care a făcut schimb de locuri cu Google (50,6 miliarde dolari).
Pe locul al şaselea se regăseşte producătorul de ţigarete Philip Morris (48,3 miliarde dolari), care a urcat de pe locul 10, urmat de Procter & Gamble (47,14 miliarde dolari) şi McDonalds (45,84 miliarde dolari), în coborâre de pe şase.
Topul primelor 10 branduri globale este încheiat de Johnson & Johnson (44,66 miliarde dolari), care a avansat de pe poziţia a 11-a, şi operatorul american de telecomunicaţii AT&T (44,94 miliarde dolari).
Pepsi a ieşit din top 10, ocupând locul 12, cu o valoare a brandului estimată la 41,56 miliarde dolari.
Mai mult pe Economica.net
Apple este cel mai valoros brand din lume, evaluat la peste 100 miliarde de dolari, urmat la distanţă de Coca-Cola şi Microsoft, potrivit unui top realizat de eurobrand, potrivit căruia cele mai de valoare 10 mărci din lume apar