La data de 20 septembrie 1974 a fost inaugurat drumul naţional Transfăgărăşan, care cuprinde cel mai lung tunel rutier din România (887 m), situat la cea mai mare altitudine din ţară: 2.045 m.
Un drum de o frumuseţe incredibilă, care traversează Munţii Făgăraş, cel mai înalt lanţ muntos din România. Are o lungime de 151 km şi începe de lângă oraşul Piteşti (în direcţia Curtea de Argeş) şi se termină între Sibiu şi Braşov. Este situat pe locul al doilea ca altitudine în Romănia (lângă Bâlea Lac ajunge la altitudinea de 2042 m) şi a fost construit ca punct strategic militar , dupa evenimentele din Cehoslovacia din 1968, din initiativa lui Nicolae Ceauşescu, în perioada 1970-1974
Este unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume, fiind denumit şi „drumul din nori”. Drumul străbate o zonă montană extem de frumoasă, cu serpentine, tuneluri şi viaducte. Trece pe lângă Barajul Vidaru (Munţii Pleşa şi Vidaru), Cascada Capra, care are o lungime de 68 m, cea mai mare de acest fel din România şi traversează Rezervaţia Naturală Golul Alpin şi Lacul Bâlea.
Putini stiu ca ideea de a construi un drum peste muntii Fagarasilor nu i-a apartinut lui Ceausescu. Solutia a incoltit odata cu constructia hidrocentralei de pe Arges. Exista schite si planuri inca din 1962 in care apare conturul unui drum peste munti. Planul a fost abandonat intrucat bugetul de atunci nu suporta o asemenea cheltuiala insa ideea a fost reluata odata cu finalizarea lucrarilor la hidrocentrala. Insa nu s-a pus niciodata problema de a face un drum strategic in acest loc ci in Muntii Cernei si in Muntii Mehedintului mai ales ca Cehoslovacia fusese invadata in august 1968 si Romania s-a opus. Represalii nu au existat dar Ceausescu a dat insa peste vechile planuri , a strans proectati , ingineri si arhitecti si in decembrie 1969 (in plina iarna!!) trupele de geniu ale MAN de atunci alaturi